دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1397 - 07:02
محمدی در گفتگو با آنا:

روند تولید و عرضه کتاب‌ گویا در جامعه بسیار امیدوار‌کننده است

مدیر‌عامل مؤسسه نوین کتاب گویا گفت: به‌پشتوانه استقبال جامعه از کتاب‌های گویا، بازار تولید و عرضه کتاب‌های صوتی بسیار امیدوار‌کننده و رو به‌ رشد است.
کد خبر : 353941
BQ4K7328.jpg

فاطمه محمدی در گفتگو با خبرنگار حوزه کتاب و ادبیات گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره فعالیت‌ مؤسسه نوین کتاب‌ گویا گفت: از سال 1385 مؤسسه نوین کتاب گویا به صورت اختصاصی فعالیت خود را در حوزه نشر کتاب‌های صوتی آغاز کرد و در سال 1386 نیز محصولات کتاب‌های گویای خود را به بازار عرضه کرد.


مدیرعامل مؤسسه نوین کتاب گویا بیان کرد: در سال‌های ابتدایی، فعالیت مؤسسه بسیار محدود بود و بیشتر به‌سراغ عناوین کتاب‌هایی می‌رفتیم که می‌توانستند در دل مخاطبان جایی باز کنند. خیلی سال‌های سختی بود چون در آن زمان وزارت ارشاد و نهاد‌های دیگری در زمینه کتاب‌های صوتی اطلاعاتی نداشتند و برای کتاب‌های صوتی متولی موجود نبود.


وی بیان کرد: حوزه کتاب گویا خیلی سخت به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان معرفی شد. اما در این چند سال اخیر که پلتفورم‌ کتاب‌های گویا شکل گرفت و معرفی شد، متولیان بسیاری در این بازار ورود کردند. اخیراََ در  گوشی‌ همراه کاربران به‌ندرت گوشی یافت می‌شود که یک  یا چند اپلیکیشن کتاب‌های گویا بر روی آن نصب نشده باشد و این اتفاق خوبی را برای کتاب‌های گویا رقم زده است. به همان نسبتی که اپلیکیشن‌های کتاب‌‌خوانی افزایش پیدا کرده‌ به همان نسبت در بازار کتاب گویا رونق پدیدار شده‌ است.


محمدی ادامه داد: در طول 6، هفت سال اول، چیزی معادل 70 یا 80 عنوان کتاب گویا تولید می‌کردیم، اما در دو سال اخیر سالانه چیزی معادل 500 عنوان کتاب گویای واقعی تولید داشته‌ایم. اطلاق واقعی به تولیدات کتاب گویا به این معناست که متأسفانه دوستانی، سخنرانی‌ها و مجالس‌ را که به صورت صوتی ضبط و تولید می‌کنند و در زمره کتاب گویا قرار می‌دهند، تولیدات نوین کتاب گویا از این بخش مستثنی است.


وی خاطر نشان کرد: روند تولید و عرضه کتاب‌ گویا در جامعه بسیار امیدوار‌کننده است، با این پشتوانه که مردم استقبال خوبی از بازار کتا‌ب‌های گویا نشان داده‌اند، به حوزه تولید کتاب‌ گویا بسیار امیدوار هستیم. فکر می‌کنیم که بازار آینده خیلی بیشتر از دیروز و امروز پذیرای کتاب گویا خواهد بود.


انتهای پیام/4100/ 4122/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته